1996 : Oprichting Didess
Patissier Dirk Peeters start Didess, een afkorting van Dirk Desserts, in een kleine bakkerij in Gierle. Hier begint hij met het bakken van verse boterkoekjes en mini cakes voor restaurants in de buurt.
1999 : Eerste levering in export
Nonkel Marc levert de eerste Didess koekjes in Nederland
1999 : De eerste verhuizing van Didess
Wegens plaatsgebrek verhuist Didess naar een groter pand met een oppervlakte van 500m2.
1999 : Lancering 'Grand Decor Collection' Zoet
Didess lanceert een gamma van vernieuwende decoraties voor dessert. Vandaag zijn deze decoraties nog steeds dé blikvangers van vele dessertjes, zoals de Pétale Chocolat, de Tulipe Fantasie en de Vanille Noisette.
2001 : Lancering 'Grand Decor Collection' Hartig
Dirk Peeters haalt zijn creativiteit overal vandaan. Tijdens het snorkelen raakt hij geïnspireerd door de mooie vormen van koraal en zeewier. Zo bedenkt hij het hartige decor Rastoria in de smaken zeewier, tomaat en spinazie.
2004 : Didess wint de 1ste Gouden Tavola met ‘Petit Deluxe’
Met deze kleine, luxe dessertglaasjes, gepresenteerd in een mooie houder, won Didess zijn 1e Gouden Tavola in 2004. In die tijd was dit een totaal nieuwe innovatie op de markt.
2005 : De tweede verhuizing van Didess
Didess investeert in de bouw van een gloednieuwe bakkerij aan de rand van Gierle, die voldoet aan de nieuwste eisen en die ruimte biedt voor verdere uitbreiding.
2006 : Opstart Food Products
De oude bakkerij staat leeg en daarom richt Dirk Peeters het bedrijf Food Products op. Hier worden vooral artisanale en rijkgevulde quiches in houten ringen gemaakt – expres zonder deegrand, want de vulling is toch het lekkerste?
2012 : Uitbreiding Didess
Wegens groei is de bakkerij alweer te klein en wordt er zowel in de hoogte als in de lengte flink uitgebreid.
2012 : Didess wint de 2e Gouden Tavola met Fruit Espuma
Na jaren van productontwikkeling en testen, lanceert Didess Fruit Espuma. Een kant-en-klare espuma op basis van vers fruit in de smaken framboos, passievrucht, mango, peer en banaan. Tegenwoordig is dit product exclusief verkrijgbaar onder het merk Food Revolution by Didess Fruit-Espuma.
2012 : Lancering Kroepoek in samenwerking met Carl Wens
Dirk Peeters leerde Kroepoek kennen tijdens een etentje in restaurant De Pastorie in Lichtaart en was er meteen helemaal weg van. Hij zag samen met de door Michelin bekroonde chef Carl Wens meteen mogelijkheden om een assortiment op de markt te brengen voor de gastronomische keuken. De kroepoek is verkrijgbaar in de hartige smaken Wasabi, Sepia, Rode Curry, Gerookte Paprika, Truffel en de zoete smaken Saffraan, Rozenwater en Chocolade.
2013 : Frozen Elements wint de Horeca Expo Innovation Award
In 2013 winnen Roger van Damme, Carlos Deleye en Dirk Peeters met hun unieke dessertconcept ‘Frozen Elements’ de Horeca Expo Innovation Award.
2014: Een nieuw Didess logo
Het assortiment van Didess bestaat al lang niet meer alleen uit boterkoekjes en kletskoppen, maar ook uit zeer veel creatieve producten voor chefs, zoals de Grand Decor Collection, de Kroepoek en de Frozen Elements. Ook is er steeds meer vraag naar de producten van Didess buiten België. Daarom is het tijd voor een nieuw logo, een nieuwe look & feel, een nieuwe website en nieuwe etiketten voorzien van 6 talen. Didess wordt een ‘Creative Taste Experience’ en maakt zich klaar voor een internationaal avontuur.
2014 : Frozen Elements en Diamond Collection vallen in de prijzen met twee Gouden Tavola’s.
Ook op de Tavola in 2014 valt Frozen Elements in de prijzen, samen met het kant en klare dessertconcept, Diamond Collection. De Diamond collection is een selectie van complete desserts op basis van Elements, speciaal samengesteld door Roger van Damme. Voor Didess zijn dit de 3e en 4e Gouden Tavola in rij.
2016: Pop-Up Creative Taste Experience Office @ mercado in Antwerpen.
Een unieke kans doet zich voor om in de Mercado van Antwerpen een demoruimte in te richten. Sinds januari 2016 ontvangen wij in onze Pop-Up Creative Taste Experience Office meerdere dagen per week groepen van klanten, die het leuk vinden om inspiratie op te doen met de producten van Didess, Frozen Elements, maar ook van Food Revolution by Didess en 100% chef. De demo draait vooral om het delen van inspiratie en het origineel gebruik van onze producten en zit vol verrassende en bruikbare tips. In maart 2018 sluit de ruimte haar deuren, maar wegens groot succes zullen we in de toekomst zeker weer nieuwe demo’s gaan geven.